KURS REJESTRATORKA MEDYCZNA – 24 h

Główne zagadnienia zawarte w programie kursu:

  1. Zasady organizacji pracy w rejestracji medycznej
  • Planowanie harmonogramu pracy
  • Organizacja przestrzeni rejestracji w celu zapewnienia płynności ruchu pacjentów
  • Zarządzanie dokumentacją pacjentów
  • Utrzymywanie poufności danych pacjentów
  • Wsparcie administracyjne dla personelu medycznego
  1. Przepisy prawa dotyczące pracy na stanowisku sekretarki/rejestratorki medycznej
  • Znajomość regulacji dotyczących ochrony danych osobowych (RODO/GDPR)
  • Zasady przechowywania dokumentacji medycznej
  • Obowiązki dotyczące raportowania i archiwizacji dokumentów
  1. Podstawowe dokumenty dla branży zdrowotnej
  • Karta pacjenta
  • Dokumentacja leczenia
  • Recepty i skierowania
  • Zaświadczenia lekarskie
  • Protokoły badań
  1. Instrukcja kancelaryjna - obieg informacji i dokumentacji medycznej
  • Procedury przyjmowania i rejestracji pacjentów
  • System klasyfikacji dokumentów
  • Regulacje dotyczące przechowywania i archiwizacji dokumentów medycznych
  1. Archiwizacja dokumentacji medycznej
  • Zasady przechowywania dokumentów medycznych
  • Wytyczne dotyczące utylizacji dokumentów
  • System indeksowania i katalogowania dokumentów
  1. Zgłoszenia Pacjentów: umawianie terminów poszczególnych usług medycznych, przyjmowanie materiału do badań, wydawanie zaświadczeń, sporządzanie odpisów
  • Organizacja systemu umawiania wizyt
  • Przyjmowanie i rejestrowanie materiału do badań
  • Procedury wydawania zaświadczeń i sporządzania odpisów dokumentów
  1. Kultura, etyka w zawodzie recepcjonistki medycznej
  • Pielęgnowanie profesjonalizmu i dyskrecji
  • Szacunek wobec pacjentów i personelu medycznego
  • Zachowanie poufności danych pacjentów
  1. Budowanie profesjonalnych relacji z pacjentem oraz lekarzem
  • Komunikacja empatyczna
  • Umiejętność słuchania i rozumienia potrzeb pacjentów
  • Współpraca z personelem medycznym w celu zapewnienia płynności procesu leczenia
  1. Zasady obsługi Pacjenta – skuteczna komunikacja osobista, mailowa i telefoniczna, asertywność, trudne sytuacje w pracy
  • Skuteczna komunikacja osobista, mailowa i telefoniczna
  • Asertywność w rozwiązywaniu problemów
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy, np. niezadowoleniem pacjenta
  1. Obsługa urządzeń biurowych
  • Obsługa komputera i oprogramowania biurowego
  • Znajomość urządzeń biurowych, takich jak drukarki, skanery, faksy
  • Rozwiązywanie podstawowych problemów technicznych

Kurs o łącznym czasie trwania 24 godzin pozwoli na dogłębne omówienie każdego z tych tematów oraz praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. Program kursu może zostać dopasowany do indywidualnych potrzeb Uczestników.

Uczestnik kursu otrzymuje certyfikat ukończenia kursu.