Kurs asystencko-sekretarski - 30 godzin
Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą zdobyć wiedzę z zakresu pracy w zawodzie asystentki i sekretarki.
Cel kursu: Uczestnicy kursu poznają tajniki wiedzy związanej z pracą asystentki i sekretarki. Program przewiduje szeroki zakres tematyki związanej z organizacją swojego stanowiska pracy oraz pracy biura. Na szkoleniu będą omawiane zagadnienia etyki zawodu. Część szkolenia poświęcona jest obsłudze komputera w zakresie niezbędnym do wykonywania prac biurowych.
Program kursu:
Sekretariat w strukturze organizacyjnej firm. Rola sekretariatu. Rodzaje sekretariatów w poszczególnych jednostkach i firmach
Rola asystentki-sekretarki w zarządzaniu - zadania i obowiązki. Kwalifikacje zawodowe i predyspozycje osobowościowe
Organizacja i funkcjonowanie biura. Systemy kancelaryjne, instrukcja kancelaryjna, rzeczowy wykaz akt, metody przechowywania i archiwizacji dokumentów
Funkcjonalny sekretariat. Organizacja swojego stanowiska pracy, zarządzanie czasem
Bezpieczeństwo i higiena pracy w biurze
Obsługa urządzeń biurowych w tym komputera
Czynności kancelaryjne w sekretariacie
Rodzaje dokumentów w firmie i ich obieg
Prowadzenie korespondencji, przygotowywanie pism, prowadzenie rozmów telefonicznych
Rozliczanie delegacji służbowych
Podstawy prawa pracy: umowa o pracę, urlopy, wynagrodzenie, rozwiązanie umowy. Umowy z zakresu prawa cywilnego i handlowego przydatne w pracy asystentki-sekretarki
Organizacja spotkań służbowych, narad, konferencji, etykieta spotkania biznesowego
Profesjonalna obsługa klienta a komunikacja interpersonalna. Obsługa cudzoziemców w biurze
Reprezentacja i wizerunek firmy
Profesjonalny wizerunek asystentki-sekretarki, dress code. Savoir vivre w biznesie
Komputer w biurze: Word, Excel, prezentacje w Power Point, obsługa poczty elektronicznej, Internet, notes menadżerski